2016. szeptember 30., péntek

Egyszer mindenki hazamegy.

        Vannak napok, amikor üvegből vagyok.  A Kistehén Tánczenekar remekbe szabott nótáját hallgatom: Egyszer mindenki hazamegy. Hát, nem mintha számolnám a hátralévő napok számát, de. Ha azt mondom, hogy túlvállaltam magam akkor panaszkodásnak tűnne, pedig ez egy egyszerű tény. Nem vagyok már húsz éves, ahogy nemrégen hallottam: - az anyjuk köcsögit, milyen jó ezeknek a húszéves jányoknak. És tényleg. Nadenempanaszkodom. Így, egyben.

             Mert hát végül is azért itt egész jó. Leszámítva a szabadnaptalanság, egyhangúságát. Ami némi vendég-cserélődéssel társul, jobb esetben hetente. Aztán akadnak a hosszabb utak is, amikor az én repertoárom is szinte végesnek bizonyul. Mondjuk nem, de majdnem. Aztán amikor épp nem alszom, vagy dolgozom, megpróbálok annyit felfedezni a világból, amennyit csak lehet. Gondolnátok, hogy ez nem is olyan egyszerű? Mert hiába egy tengerjáró, napi szintem más kikötő, az élettér képes nagyon hamar beszűkülni. Tudok olyan hajóslegényről, aki a hajóról sem ment ki, sőt: a fedélzetre sem jön fel. Amikor csak tehetem, kirángatom magam a kabinból, s irány a part. Képes lennék belesüllyedni én is ebbe. Szerencsétlenségemre, ma egy olyan nap van, amikor nem tudok kimenni. Itt nincs látnivaló séta-távra, ez legutóbb kiderült. Ilyenkor szoktam alvós napot tartani. Kínomban. Vagy olvasni, vagy filmet nézni - mondjuk, ez utóbbit csinálom a legkevesebbet. Szóval kiültem a személyzeti dohányzóba, ahol szerencsére nem fúj a szél ma. 

Canakkale, az unalmas kikötő.



Olyan nagyon, mint egyébként szokott. Gondoltam csinálok valamit, amit már rég: írok. Annyi minden történt velem, a javát megosztottam már többször is. Merre jártam, mit csináltam? Most a terveimet próbálom meg leírni.
           Még a télen találkoztam egy jánnyal, aki elrabolta a szívemet. Hát, ez van. Boldog vagyok. Mert ilyen csodában már régen volt részem. Reményem szerint nem kell többet keresnem az igazit. Megvan. Nevesítem: Evelin. Egy csodálatos teremtés, kétszer is képes volt miattam két napot utazni -miattam. Csak azért, hogy együtt legyünk fél napot összesen. S az a két félnap volt a legszebb az egész nyárból. Mindkétszer Athénban találkoztunk, hogy pontos legyek Pireuszon. csavarogtunk egy jót. Egy kis közös emlék…

           A tervem a következő: hazamegyek - otthon maradok. Persze ez terv. Mint tudjuk, a tervek mindig a megvalósítási fázis közepén szoktak elbukni. Egyelőre, optimistán állok a dologhoz, azt gondolom menni fog.
          Pest, a városi élet.

          A többi meg kialakul. Addig is a hátralévő napok beszámolói folyamatosan jönni fognak. Továbbra is fotózni fogok, amiket itt, vagy ott megosztok Veletek. A többi majd kialakul.