2012. január 2., hétfő

Első nap



      Az időeltolódás miatt nem teljesen tudtam, hogy hol vagyok. Bambultam a számomra ismeretlen plafont. Világos van, illene felkelni. Békakuszás, ami akár egy új sportnak is tekinthető. Eljutok az asztalon található órámig. S riadtan tapasztaltam, reggel hat.  Nem ittam semmit, még mielőtt arra gondolnátok. Az ágyam kényelmetlen egy kicsit, s fájó derékkal ébredni... 

Elhúztam a redőnyt és meglepve tapasztaltam semmi látnivaló.

A kilátás 1
De van még egy ablakom, s onnan egy helyes kis utcára látni, aminek az elején egy autószerelő-műhely.





       Szóval korán van, mit lehet tenni, nem fekszem vissza, mert akkor sose kelek fel.  Reggel hat, ismeretlen ország, fejtörő.  Leücsörögtem, s próbáltam felvenni az otthoniakkal a kapcsolatot, több-kevesebb sikerrel.  Ezzel el is szaladt, körülbelül két óra, ami azért volt jó, mert a felfedezhetnékem egyre erősödött. Kicsiben kezdtem a dolgot, megkerestem a fürdőszobát, s mivel felhívták a figyelmemet, hogy mindig zárjam az ajtómat. Így már a szoba elhagyásával meg küzdöttem. Túl sok kulcsot nem kaptam, az viszonylag hamar megvolt melyik való a zárba. Mivel a zárak itt fordítva működnek mit otthon, így elpepecseltem vele mire rájöttem, hogy zárom be az ajtót. Persze a fürdőajtóban jut az ember eszébe, hogy azt a kulcsot nem rakta fel a kulcscsomóra. Így irány vissza, szoba, ajtó, szenvedés, siker, kulcskeresés, ajtó bezárás, kisszenvedés, siker. Vetem egy kis fürdőt, természetesen olyan forró vízben, hogy aki látott volna, azt gondolná megégtem a napon. 

       Elindultam kis hazámból… Úgy is éhes vagyok. Mondom, meglesem a kajáldát közelről. 

Mexican Food

      Ham and eggs volt az aznapi reggelim, két tojásból készült, és valami krumpli cuccot adtak mellé. Egy kicsit olyan volt, mint a rösti, csak sokkal nagyobb, és nem volt annyira átsütve. Lelkesen befaltam a „mini” reggelimet, s tovább indultam. 

Ham and eggs, meg rösti

       Furcsák ezek az Amerikaiak. Megtaláltam a metrót. No ez azért vicces, mert lejáratot nem találtam. 

Metró csak a lejáró hiányzik
Most már értem, miért nem találta a lejáratot.

A metrószerelvény

Nem kísérletezem, tovább sétáltam. És, és, és, és, és… Megláttam a Hollywood táblát.

Hollywood
      Térkép szerint, nem vagyok messze. Ott mindig minden közel van, még az otthonom is. De gyalog, messzi van. Nem is vágtam neki. Bementem abba a boltba, amit ajánlottak. Szinte minden annyiba kerül, mint otthon. Bár van egy csomó minden, ami olcsóbb.  Nagy bevásárlást tartottam, vettem kenyeret, lapka sajtot, vajat, kólát. És visszaindultam. 

Egy utcakép
     Mikor ismét a szobám ajtajánál voltam, eljátszottuk megint, a bejutok vagy sem jelenetet.  A fáradság és az alváshiánya miatt ledőltem és el is aludtam hamar. Ismét csak pár órát sikerült. Estre bejött a Magyarok Házába a vezetőség, s egy két tag is. Rakott krumpli volt a vacsora, ami isteni volt. Utána leültem a fiúkkal ultizni. Egyszer csak megjelent egy idős bácsi, aki kint él már vagy ötven éve. S évente kétszer jön ide újságért, meg a magyarok társasága miatt. Egy kicsit süket volt. 
Viccese volt, mert nem lehetett vele semmilyen nyelven beszélni. Illetve ez nem teljesen fedi a valóságot, magyarul értett, és angolul válaszolt. Felették neki a következő kérdést. Tudja e hogy a Mexikóiak, hol tömik a kacsát, és hogy sok van-e.
A válasz: Igen sok van.  Mint kiderül, Mexikói van sok. Ez ott a helyszínen vicces volt leírva nem annyira. Miután ismét kiderült, hogy egészen jól tudok ultizni, piros ász oszt nem oszt. Mindenki elköszön, s ismét aludni tértem.