2016. március 30., szerda

Holland Antillák



         Leesett az állam. Picit Hollandia. Na jó, nyilván, a név adott. Van  valami saját pénzük, amit nem láttam, mert szerencsére a dollárt elfogadják fizetőeszköznek. Így nagyon nem kellett megfejtenem a dolgot. Mielőtt sétálni indultam, egy kis segítséget kellett nyújtanom az egyik vendégnek. Beosztottak az orvosi csapatba, hordágycipelőnek. Volt a fejemben mindenféle szépség, mikor megtudtam. Ma élesben is kiderült: nem könnyű egy ember egy hordágyon. Szerencsésen levittük a hajóról. be a mentőbe. Ezután indultam sétálni egy kicsit, mert ez miatt elment vagy harminc perc a szabadidőmből. Sebaj... Kikötés közben kiszúrtam egy templomot, Mondom magamnak, oda el kell mennem. Másra úgyse lesz nagyon időm. Így is történt. Irány a templom. Szerencsére itt nem állítanak meg minden sarkon, nem úgy mint egy másik szigeten, aminek a nevét nem tudom. Így eljutottam, megnéztem s az oda-vissza vezető utat fotóztam... 

         Természetesen időszűkében vagyok mint mindig, mert hisz csak dolgozni vagyok vagy mi a szösz. A sétám nem túl nagyra sikeredett. Viszont az esti látvány se volt csúf, amit a hajóról fotóztam. Amikor indultunk a következő szigetre.




































Tudnivalók a szűkebb térségről.
Az első holland telepesek megérkezése 1636, Bár jóval előbb, az 1490-es években fedezték fel a szigeteket. A hollandok kereskedelmi jellegű gyarmatosítóként léptek fel. Az eredetileg hat szigetből álló holland királyi birtok az utóbbi hatvan évben, több lépcsőben kapott lényegesen nagyobb szabadságot, a legutolsó folyamat 2010 őszén zajlott. A szigetekből öt maradt (Aruba kivált) - nagyobb fele holland község, két sziget önálló ország a Holland Királyságban. Főváros Willemstad, népesség nagyjából kétszázezer fő, a szigetek területe 800 négyzetkilométer. Legmagasabb pontja a 862 méteres Mount Scenery, Saba szigetén. Vallás többségében (80%) római katolikus, hivatalos nyelv a holland és a papiamento. Uralkodó Beatrix holland királynő. Venezuelai kőolajat exportáltak feldolgozva, offshore központ.