2016. március 31., csütörtök

Aruba

         Nem is tudom, értem én, hogy szeretem a bevásárlóközpontokat... (Hm, aki ismer, az tudja, ez nem teljesen igaz.) Azért egy bevásárlóközpontban lakni - azt azért nem. Így tudom jellemezni a sziget azon részét, amit láttam.  Mondjuk nem sokat... Ebben a negyven, mondom Negyven, mondom hogy mondom, NEGYVEN fokban nincs sok kedvem jönni-menni... Nem is értem, miért. Persze, mondhatnátok hogy a kedvetekért megtehetném. Na, meg is teszem, ami tőlem telik. El is vonszoltam magam egy vendéglátóipari egységbe, ahol nem a legjobb a net. De legalább meg tudom számolni a biteket, amíg várakozó álláspontra jutok magammal. A net sebességénél csak a kiszolgálás gyorsabb. Feltéve ha ezt sebességnek lehet egyáltalán hívni. A hely mégis tele... Szóval, bevásárlócentrum. Három óriás tengerjáró áll a kikötőben, tele turistával, ezen felül egy kicsivel kisebb, meg a mienk. Amúgy nem vészes árazású a hely, sokkal barátibb mint Barbados. Mondjuk, ott legalább van WiFi a tengerparton. Itt nem tudom hol a tengerpart, már azt tudom, hogy hol van a part, csak azt nem, hol lenne lehetőség strandolni. Szóval pici séta a bevásárlóközpontban - mindenhol ezer ember... tényleg... Nem vagyok ehhez hozzászokva... Jöjjenek a képek: 















A fotókból még rakok fel, amint tudok...

Aruba: 180 négyzetkilométeres, 36 km hosszú, néhol akár 11 km széles. Százegynéhány ezren lakják. A venezuelai Paraguaná félszigettől 29 km-re, északra található a Karib-tengeren. Legmagasabb rajta a Jamamota (188 m). Fővárosa Oranjestad. 1508-tól spanyol gyarmat, 1636-tól holland igazgatású, de kétszer, 3 és 11 évre megszállták az angolok. Volt angol és USA védnökség alatt. Jelenleg a Holland Királyság autonóm tagja, egyelőre lemondtak a teljes önállóságról. Négy hivatalos nyelvvel főleg katolikusok lakják. Kőolajfinomításból éltek, ma idegenforgalomból, offshore műveletekből, foszfát- és aranybányászatból, aloaexportból. 1 reptér, 3 kikötő, 800 km közút.