2012. február 14., kedd

Lassan kialakul a rend


Üdv. Az első héten sok időm nem volt, reggeli gyakorlás, próba, játszás. Bár lett két szabadnap is, de úgy elszaladt, hogy észre sem vettem.  Még több gyaloglás. A kialakult rend pedig a következő. Hétfő és kedden, a kávézó előtt a szabadban. Szerda szabadnap. Csütörtök, péntek, szombat, Mafasca Discó. Vasárnap pedig egy kisebb utazás vár ránk, mert a sziget másik végén leszünk, egy eddig még ismeretlen helyen. A banda kezd összeszokni, minden féle téren. Természetesen mennek az érceződések, oda-vissza. Bár példát nem fogok felhozni, de el tudjátok képzelni.
Így indult a hét, minden rendben van, s mindenki tudja, mikor kell hol játszani. Nem ez történt.
A második szabadtéri játszáson is túlestünk hétfőn, tanulva a múltkori esetből, inkább az étterem mellé pakoltunk be.  Viszonylag kis helyre, egy vonalba.

Mafasca Band



Most már több eszünk volt, mint a múltkor, s nem hagytuk magunk rábeszélni a tér közepére, a huzatra. Mert, hogy ott jobban látszunk, ami igaz az igaz, csak hideg ne lenne. Nyilván minden viszonyítás kérdése. Itt a tizenöt fok is hidegnek számít, ami társul némi szélmozgással, kellően kihűl a kezem.  Szal az étterem előtt… Azért jó ez így, mert lényegesen szélvédettebb. Tény, aki az első asztalnál foglal helyet, azzal akár kezet is tudok fogni, ha nagyon, akarok. Természetesen itt is lábujjhegyen muzsikál a zenekar… Játszunk minden féle fűt fát. Van, amit csak mi ismerünk, s van olyan is, amit mi se… Egynéhány jazz standard átalakításra került, groove-t kaptak. Amit természetesen a dobos kolléga nem kedvel annyira, mert a réti játékot le kellett csökkenteni. Itt nem lehet fűt fát játszani, nekem sem. Szigorúan alap harmónia, csak ha szóló van, akkor lehet egy kicsit lazítani, fagyott ujjakkal… Tényleg jól szólunk.
Szerda volt egy érdekes nap. Annyi minden történt velem. Voltam fotózáson, illetve oda jött egy fotós. Este hétre, majd fél nyolcra, nem-nem én tudom rosszul, fél kilencre… Jött oda, közben rájöttem útálok várakozni. Már kisgyereknek sem volt türelmem, ahhoz, hogy ott üljek és semmi se történjen. Felnőttként meg még annyira sincs. Késet emberünk, s látszott rajtam, nem vagyok ettől boldog. Próbált több körben bocsánatot kérni, persze nem sikerült neki. Nem beszélek spanyolul. S már csak azért sem akartam megérteni, amit mond. (A csoportfotózás miatt kések, a Németek alig akartak sorba állni…) a Mafasca Discoban volt a fotózás, s már nagyon kíváncsi vagyok, mikor fogjuk megkapni a képeket. Elvileg hétfőn, na, az már elmúlt. Készült mindenkiről, egyéni és csoportos kép. Még egy gitárossal bővült a zenekarunk, erre az időre. Azt hiszem Steeve-nek hívják. Vége a fotózásnak irány haza. Hangszer hátamra, indulás.
Mint tudjuk, főleg azok, akiknek van hangszerük, ami szintetizátor. Nem könnyű, ellenben nehéz. Tokkal együtt tizenöt kiló. Kedves olvasó most látom, elgondolkozol, mi az a tizenöt kiló. Egy Közepes Tesco bevásárlás. Igen ám, de azt jobb esetben a kocsiig viszi az ember, addig én ezt kb. három kilométeren. „Fáradtnak tűnsz, mintha nem a régi volnál” mondhatná nekem a kocsmáros, ahova betértem útközben, dobni egy sárgát. Munka végeztével rögtön folyadékpótlás, nehogy már szomjasan menjek haza. Már tudom a sört spanyolul. Servesa. Férfiember ne igyon má vizet, merült fel bennem ez. Tudnotok kell, nem szeretem a sört. Még a szagát sem bírom, de ez annyira jól esett… Közben elővettem spanyol tudásomat. És kézzel, lábbal elmagyaráztam mi van a nagy táskában. Mivel azt kérdezték tőlem mi az. ¿Qué es lo? Akkó játszó rajta. Jó, mit árthat. Az amúgy üres helység, viszonylag hamar megtelt. Aminek a kocsmáros felettébb örült, mert onnantól kezdve nem ürült ki a poharam. Ami nem annyira vicces. Ittam egy kortyot, s újra teli lett, addigra amíg megint ránéztem. Lesz, ami lesz, inni kell, ha meghalunk is. Lett… és jött egy gitáros. Juan. Kiderült valami menő csávó itt a szigeten, s egész jól játszik. Sőt nagyon jól játszik. Onnantól meg volt a program, kísérni egy ismeretlen gitárost, ismeretlen számait. Inni a ki nem fogyó pohárból. Nagy feladat. Nagyjából, a harmadik dalnál érezte nem fog ki rajtam. Pedig akart. A nyelvtudásom egyszerűen hihetetlen, arányos az elfogyasztott sörmennyiséggel. Én úgy éreztem, hogy egyenesen, így pár nap elteltével már tudom, hogy fordítottan… Juan a tulaj öccse, mint kiderült. Azért került elő, mert ilyen zenét még nem hallotta tulaj, s felhívta jöjjön. Jött, amúgy a főnök is gitározgat. De az öccse egész jó. Hajnali kettő fele kisebb hangoskodásba torkollik az este, mikor is én jó muzsikushoz híven, azonnal elraktam a hangszeremet, ha netán kocsmai verekedés törne ki… A két tesó összeszólalkozott, méghozzá azon, legyen zene tovább vagy se. Nem vártam meg a vita végét. Többen próbáltak nyugtatni, itt ez normális beszélgetési hangerő. Gondoltam, amíg „beszélgetnek” addig én elsétálok. Hát nem. S mivel Juan nem ivott, még eleget mondta, hogy elvisz egy hatalmas partiba bennünket. Mert közben két német turista csatlakozott a kis csapathoz. A helyszín megközelítése ismerősnek tűnt, jé ebben az utcában lakom. De jó nem kell gyalogolni. Aztán elsuhantunk, a ház előtt, s tettünk még egy kört. És ismétlés. Jé ebben az utcában lakom. Valahol az utca végén parkolás, hozom a hangszert. Gyalogosan megyünk a parti színhelyére. Ami az utolsó nyitva tartó kocsmát jelenti. Persze, ezt nem annyira nagy parti, mint ahogy Juan leírta. Reggel értem haza, kettő és három között. Egy szerencse akad ebben, az utolsó vendéglátó ipari egység, ami itt nyitva van éjszaka, az a házunkkal szinte szembe található. Innen igazán könnyedén hazasétáltam.
Másnap kimatekoztam, az elfogyasztott sörmennyiséget, meglepődve tapasztalta. Négy piccolo-nál nem ittam meg többet, az egész este folyamán. Csak akkor többnek tűnt, s mivel nem volt bennem vacsora, így meg pláne… Fejfájás nem volt.
A Discóban éjszaka játszunk tizenegy órás kezdéssel. Csütörtök, péntek zavartalanul telt. Reggel számtanulás, este meló előtt egy kis próba, aztán zene. Szombat, mivel nem voltam túl jól, így délután lefeküdtem aludni egy kicsit, majd hatkor ébresztenek, menni kell zenélni. Persze, de hol van még a kezdés időpontja. Nem most kell menni. Mert kint játszunk a szabadba, este héttől. Az esélytelenek nyugalmával indultam, neki a készülődésnek. Tudtam ebből nem lesz pontos kezdés. És tényleg. Odaértünk Petivel, aki végigduruzsolta az utat. Hihetetlen, de vannak emberek, akik még nálam is többet tudnak beszélni. Összeraktuk a cuccot, amennyire tudtuk. Megérkeztek a többiek is. Persze fél nyolc körül kezdtünk. És a hidegzuhany. Itt most készen vagyok, akkor mehettek a discóba. Persze - persze… na, jó. Összepakol, bevisz, összedugdos, megszólal. 

Viktor a főnökünk
A főnök hozott nekünk pizzát cserébe, mégis csak hosszú műszakon vagyunk, vagy mi a szösz. A többiek, már régen kibuktak, mire én elkezdtem nevetni. Hogy egyikőjük sem volt még egy Flóri szervezésű lagziba, ami déltől másnap reggelig tart… Nem azt jelenti, hogy nem fáradtam el, legfeljebb kevésbé, mint a többiek.
Vasárnap a kertbe játszás, odaér időre. Bepakol, majd elkezd játszani. Akkor jött a Tenkes kapitánya Steeve személyében, s kérdi, mit csinálunk mi itt. Hát a fesztivált. Kiderült, hogy nem nekünk kellett volna játszani. Mert a gitáros kolléga, másfél éve minden vasárnap és szerdán van. Így hát napot cseréltünk vele. Hétfőnk lett szabad.
Hát így alakult a hetem. Minden rendben volt, mindenki tudta mikor hol kellett játszania.