2012. március 24., szombat

Új élet


            Az elmúlt két héten nem történt semmi említésre méltó, viszont most felpörögtek az események. Elmentünk papírokat intézni, Porto Rosalióba.
Reggel ébredés, öt harminckor. Utóbbi napok eseményei miatt, nem aludtam sokat kb. négy órát. Ennyire reggel nem is tudom mikor ébredtem fel legutóbb. Melinda és Tibi jött értem. Kocsival. Felvettük még két utast is, akik repülővel mentek haza. Irány a „nagy” város. Kocsiba be könyököt ki. Illetve nyissa ki az ablakot, akinek melege van. Nekem nincs. Egy kis kirándulás… Nincs messzi Rozálió kikötője, csak mivel autópálya nincs erre így, egy kicsit tovább tart a dolog, mint gondolná az ember.  Szűk utak, s kövek. Aki járt már a Marson, az tudja, miről beszélek. Csak ez itt egy kicsit közelebb van, és még kecskék is akadtak itt. Megérkezünk, a reptérre még egy búcsúbeszélgetés, ölelkezés, ami ilyenkor szokott lenni. Indultunk tovább az utunkra. Irány a rendőrség. Illetve, a mellette lévő hivatal. Ahol kit sorban álltak az emberek. Épp jókor jöttünk. Időnk van mint a tenger, ez a nap erről szól. Kicsit érdekes helyzet, egy hivatal ahol mindenki más nyelven beszél. A tábla kiírása alapján, a hivatalos nyelv a Spanyol. Ez azért jó, mert mi nem beszélünk ezen a nyelven. Mondjuk, kávét kérni tudok. Meg köszönni. Ez édeskevés egy hivatalba. Lassan mi is sorra kerülünk, s elfoglaljuk a helyet a pultnál. Egy felettébb érdekes szóváltás, amikor senki sem érti meg a másikat. Szerencsénkre a másik asztalnál ülő nő beszél angolul, annyit, mint én. Ez bőven elég volt, megoldani a problémát. Megkapjuk a zöld kis lapunkat, amivel irány a bank, mert ott kell befizetni.
Első bank: Ezt itt nem tudják befizetni, csak a következő bankban.
Második bank: Átutalással akar fizetni? Ha nincs nálunk bankszámlája, akkor nem tudjuk megoldani.
Harmadik bank: Nyolc – Tíz között lehet befizetni.
Közben séta a városban, városnézés. A többiek megállapították olyan, mint Bagdad. Mondjuk én még ott nem jártam. Cipruson igen, s nekem ahhoz hasonló. Ott is egy csomó szikla, gyönyörű a tenger. Nincsenek igazán magas házak. Szűk utcácskák, és meleg. Pedig még csak március. Kevés zöld, sajnos.
Negyedik bank, végre egy hely, ahol el akarják fogadni a pénzünket. Gyorsan befizetjük mindhárman, s irány vissza a hivatal. Hát mit mondhatnék, nem volt közel. Nagyon elfáradva, értem vissza. A többiek egészen jól bírták a megpróbáltatásokat. Másodszorra, viszonylag hamar sorra kerültünk. Kitöltöttük a papírokat, s odaadtuk. Innen minden könnyedén ment, hamar kiállította a csaj azt az okiratot, amiért sorban álltunk. Most már bármikor tudunk munkát vállalni hivatalosan is. Irány a következő hivatal. Amiben az orvosi papírjainkat intéztük.
Kocsiba be. Irány az egészségügyi hivatal. Ami közel van az óceánhoz.


Könnyedén megtaláltuk, s hamar sorra kerültünk. Ment minden, mint a karikacsapás.
Pár hete tönkre ment a lábpedálom, s most hangszerbolt közelébe kerültem. Így elmentem venni egy lábkapcsolót. Szerencsére, találtam egyet ami, nem a legjobb márka, de legalább valami. Nagyon olcsón jutottam hozzá. Bár amikor az embernek kevés van a zsebében. Akkor minden soknak számít.
A következő megálló a pláza. Felettébb éhesen érkeztem meg, s úgy voltam vele. Végre eszek egy jó kínait. Meg is találtam az éttermet, befizettem magam egy ebédre. Ami olyan, mint otthon, annyit ehetsz, bizonyos ideig amennyit csak akarsz. Nem sikerült tönkre ennem az éttermet, de jó úton jártam hozzá. A kedvencemből fogyasztottam több tányérral. Rákok különböző módon elkészítve. Jóllakottan visszaballagok a kocsihoz. Lassan tovább megyünk.
A többiek nem ebédeltek, így egy gyorsétteremnél megálltunk. Némi kalória bevitel után tovább álltunk.
Snitt
Arra ébredtem fel, megálltunk valahol. Az Óceán partján, egy kisvárosban.



Kövek a vízparton. Néhány fotó, s indulunk is tovább… Ismét elalszok az autóban, s megint csend, nem jár a motor. De ez már ismerős hely, Morro Jable. Lesétáltunk a partra mókusokat, és papagájokat etetni.



 Annyira hihetetlen, hogy odajönnek és koldulnak. Az összes jóllakottnak tűnik. Hazavittek, számomra még nem ért véget itt a nap.
Az új ismerősöm, Márti.
Béci és Márti
 Azért új ismerős, mert csak egy hete találkoztam vele. Norbi társaságában. Csütörtökön megy haza. Még meg volt beszélve, találkozunk este. Hazaérkezvén még egy kis alvás, s vissza a városba. Mártiról azt illik tudni, segíteni akart, hogy ott zenéljek a hotelben. Még dolgozik, az utolsó munkanapja van. Nem akartam unatkozzak, úgy döntöttem megnézem a konkurenciát. Van bent a hotelben egy Yamaha versenyzongora, ami hangolást kitudja mikor látott legutóbb. Mikor odaérek játszik rajta egy zenész, s rárakott valamilyen hangszert, amit nem ismertem. Mint ahogy én is csináltam mát több esetben. Odaállok mellé, hát… Végighallgatok két dalt, majd megkérdezi, szeretnék e zongorázni. Vesztére… Nem is tudom mit játszottam először. De nagyon tetszett neki a dolog, mert nem akart elengedni onnantól. Még egyet. Mivel kiderült, olaszországi zenész, így belekezdtem egy jó olasz dalba. Meglepetéssel vettem észre, megfogta a mikrofont, s beszállt énekkel. Még vagy öt dalt játszottunk ketten, majd leültünk beszélgetni. Elmeséltem neki, idekerülésem okát, mióta vagyok itt. Ő is beavatott az életébe, hogy az egyik fia autóbalesetben meghalt. Állítása szerint egyre nehezebb itt boldogulni… Közben elindul a műsor, amit félig én is megnézek, bár jobban leköt az új ismeretségem, mint ami a színpadon zajlik. Artisták, kötik le a nézőközönséget. Nagyon ügyes produkciójuk van. A háromnegyed órás műsor, nagyon rövidnek tűnik, főleg jó társaságban. Ármándónak menni kell vissza. Mártit pillantom meg, jön felém boldogan, vége a munkának. Bemutat egy barátjának, s hármasban elmegyünk meginni, egy üdítőt… Egy rövid csevegés, az időjárásról. És tényleg, ez a buli veszte… Elköszönés, s irány haza. Hosszú egy nap volt.