2014. október 6., hétfő

Amsterdam



Amsterdam

-          avagy a részeges építők városa.




Hogy már a tervezésnél elrontják e a dolgot, vagy a kivitelezőkkel van probléma, nem tudom. Eléggé érdekes, hogy nem csak a régi épületek dülöngélnek össze vissza, hanem az újabbak is... Sétám a kikötőben kezdődik, s ott is ér véget. Az idő kedvezett nekem az már külön szerencse. Nem mínusz két fok volt: plusz hat. Így elő mertem venni a rendesebb fényképezőgépemet, s nekivágtam Amsterdamnak. Fontos még azt is leszögezni, ez a város leginkább éjszakai életéről ismert. Meg a Madame Tussauds múzeumáról, amit természetesen nem szabad kihagyni. Mégis kihagytam. Két okból kifolyólag: mert kimondottan messzi van gyalog, és el is tévedtem. Ez akkor tudatosult bennem, amikor egy épületet mellett háromszor mentem el. Mondjuk volt látnivaló elég. Így nem is tűnt nagyon nagy kerülőnek.








Szerencsésebb napokon közelebb áll a hajó a városhoz, viszont ez most egy szerencsétlenebb nap. Egy kis sziget, és egy nagyon szeles híd, ami legyőzésre vár. A bruttó hat fokos szél sem segít a lelkesedésemen. Viszont Emilék (Emil RuleZ! – a szerk.) épp sétálásra bíztatnak a fülemben. Ami javít a helyzeten egy sort.


Hogy elhiggyétek, tényleg itt jártam: ezért készült ez a fotó.




Természetesen nem a legrövidebb irányba indultam el, térképen közelebb volt a belváros, mint gyalog. A házak mellett már nem volt akkora szél, mint kinn a parton. Így bátrabban kattintgattam. A börtön épülete mellett battyogtam az ó-városba, miközben azon gondolkodtam, hogy hány jóvágású drogost csukhattak le tegnap este, vagy éppen rosszlányokat. Ki tudja ezt?





Végre igazi látnivaló. Egy vitorlás.

            

Egy híd


A kedvenceim az épületek











Összenyomva…


A Cangák



 

 Itt mindenki kerékpárral jár mindenhova, s akad olyan is amikor ott felejtenek egy járművet a ketítéshez láncolva.


Ami még a sétálásban kimondottan jólesett, hogy a belvárosban már szinte nem is fújdogált az a fránya szél. Így elhelyezkedtem egy arra alkalmas helyen egy vendéglőben s nézetni kezdtem egy kicsit, hogy halljam az otthoniak hangját. Ugye innen ez a legolcsóbb módszer a kapcsolattartásra.

Mindenkinek legyen néznivalója, igy tovább sétálkatok s kattingatok, a magam s a ti örömötökre.