2014. október 10., péntek

Mjet - ahol még sosem jártam

        Két éve vagyok a La Bellán. S ez az a hely, ahol még sosem jártam. Mivel kishajóval viszik ki a vendégeket,  gondoltam macerás lenne a dolog. Mindenesetre megkérdezem föncit, hogy nem-e' lehetne-e? Lehetett. Egy kikötése volt. Az első kishajóval kell visszajönnöm. Hogy játsszak a vendégeknek azonnal amikor visszaérkeznek. Jó. Legyen. Szóval kishajó.


Én vagyok következő.
Hajóba be - könyök ki - kettesbe be. Stb... Hú, ez most nem volt a legjobb... Rövid csónakázás következett. Kikötés, kikászálódás.

A munkahelyem - ahogy még nem láttam.
Közölte velem az animátor, hogy kövessem a vendégeket. Mire én: ok de hol vannak? Hát arra - s mutat a hegyre. Na jó. ez költői túlzás. Inkább domb, mint hegy. Viszont vendégek sehol. Biztos ott vannak a kanyarban.

A víz kristálytiszta




Rövid séta után megleltem őket. Elakadva három főt, a hármas csoportból. A rövid sétát egy hosszabb követte. Meglepetéssel tapasztaltam: amit dombnak gondoltam, mégis meglehetős kaptató. Ami engem annyira nem is fáraszt, de vendégeink a hatvanas korosztály. Hát ők annyira nem szeretik az ilyen sétákat. Főleg hárman, akiket a lépcsőfeljárónál találtam. 
Rögtön nekem támadtak, hogy: BLA-BLA-BLA, Bla-Bla. 
Mire én: sajnos nem tudok franciául... (közöltem angolul)  Hú de jó, már kezdeném megúszni a dolgot. Mikor is megszólalnak angolul. Hogy így, meg úgy, meg miért rohan a csoportvezető, őket meg itt hagyta. És egyébként is... tanulság? Nem szólalunk meg, legközelebb csak Magyarul...




A kaptató tetején


A kaptató túloldalán egy gyönyörű tó, ami a változatosság kedvéért sós. 






Pókháló van már az ágakon...





Negyven percnyi erőltetett menet után érkeztünk egy hajóállomásra. Mert igen, ismét hajókázás következik. Irány a Monostor.



Ezzel már mehetünk is.




Part menti ház 
Monostor
A nap miért mindig szembe süt?





Sosem értettem, hogyan tudtak egy épületet felépíteni a semmi közepén, ilyen monumentálisat meg pláne.




Sajnos nincs valami jó állapotban, az idő vasfoga az meglátszik rajta. Bár így is megfogott. 






A táskaevő csacsi.



Ez gyönyörű


A monostor egy pici szigeten áll. Ami alig nagyobb mint maga a monostor.


Már megyünk is vissza. A nap még mindig szembe süt.




    A séta visszafelé is olyan fárasztó volt mint odafele. Viszont legalább megérte. Mindig jó új dolgokat megtapasztalni. Különben mi értelme lenne a létünknek.