2014. október 6., hétfő

Split

Egy kellemes napom volt a legutóbbi Splitben tett látogatásom. Többek között mert találkoztam barátaimmal. S egy kicsit idegenvezetőbe mentem át. Mit érdemes megnézni. Igazából mindent. A Diocletianus palotáját mindenféleképpen. Körbejártuk a szűk utcácskákat, leültünk kávézni. Közben be nem állt a lepénylesőm. Kihasználva azt a helyzete, hogy magyarul beszélgethetek. Minden nemű segédeszköz: gondolok én telefon, vagy számítógép használata nélkül.

A törzs kocsmámnál kezdtük a kávézással hiszen itt a legjobb a városban. Ami a palotán belül egy kis téren található.  Nem is annyira drága. Egy kötetlen dumcsi... A régi szép időkről... Milyen bohók is voltunk fiatalon. Én még most is. A munkámmal jár. Tejeskávé végére érve, jöhet a séta. Mivel én már láttam párszor a várost, így az én fényképezőgépem a második kis utca után került elő. 





Nagy nyüzsgés mindenhol, szerintem ez az egyik legforgalmasabb kikötője Horvátországnak. Sétánk során megállapítottuk, hogy lehet hogy ez a Magyarok legkedveltebb üdülő országa. Már csak az a kérdés, hol vannak. Én már itt vagyok egy ideje, s összesen négy alkalommal hallottam magyar szót. A Szent Doimus székesegyház harangtornya már messziről jól látszik. Mivel nem minden héten járok oda, most én is belépőjegyet vettem. Hogy egy kicsit körbe tudjak bent nézni. 











Így, hogy nem vagyok egyedül, a múzeumlátogatás is sokkal vidámabb. Találtam régi kottát. Titokban le is fotóztam. Nem –  nem ezt a dalt nem veszem fel a repertoárba. Egy kis torony mászás, mert szeretjük. Illetve én. Viszont a csapatom egyik tagja, a kettőből  Nem... így mindössze ketten másztuk meg, meg néhány turista  Rajtunk kívül. Akiket alig lehetett kikerülni a szűk lépcsőn felfelé. A torony tetejéről csodálatos kilátás tárul a szemünk elé. Lefotóztam a kis hajócskát ahol dolgozom. Lejutni sem egyszerűbb...








Vár bennünket a város alatti kazamaták. Amit az árusok foglaltak el maguknak. Leszámítva a múzeum elkerített részét. Némi jegyvásárlás, összefutás a hajóm spanyol utasaival. Akik felettébb megörültek nekem. Rövid séta a város alatt. 












S sajna idő... Vissza kell mennem a hajóra. Nem  csak nyaralásból áll az egész napom. Hm...